Saturday, December 17, 2011

Impian




Perempuan?
stereotype terhadap perempuan kebanyakannya mengatakan "leceh"..
maafkan kami wahai lelaki2 di luar sana kalau kami melecehkan anda juga menyusahkan hidup anda..

lg 1 stereotype "alaaa semua lelaki sama je".. bila ad benda yg x kne mesti org akan ckp mcm tu esp perempuan.. disebalik tu dikalangan lelaki pun mengatakan " alaaa semua perempuan sama je".. 
haa elok la tu duk tunding menunding jari..

baik atau buruk msg2 itu adlh hak msg2.. terima dgn seadanya.. buka mata, buka pintu ht untuk menerima setiap org dgn caranya sendiri.. 
setiap org berbeza.. apa yg diingini mungkin sama.. tp tujuan mengingini itu berbeza..

aku perempuan..
dia lelaki..

setiap org mahukan sesuatu yg indah berlaku dlm hidup..
ok ini impian aku..
aku nk kahwin..

dgn siapa?

"insan yg da mencuri ht ini"
merasa sng bersama tidak kira apa keadaan apa sekalipun..
tidak kira apa yg org katakan..
aku pekakkan telinga..
ini aku..
jalan hidup aku..

seseorg pernah bertanya kpd aku.. "kak ainor bercinta untuk kahwin atau tidak?"
dgn confident nye aku menjawab.. "of coz la untuk kawen n hidup bersama"

ok hbs cter nk kawen.. ini hanya niat..

wedding ceremony?
ni la masalahnya..
bahagia atau merana?..
kedua duanya sekali..

BAHAGIA
aku nk berjln dgn lancar.. 
akad nikah dirumah pd hr jumaat mlm sabtu.. 
berdebar-debar menanti detik itu dgn menghabiskan masa dgn teman rapat..
si dia berbaju putih, suci melafazkan akad menerima aku sebagai teman hidupnya..
mlm tu mlm yg suci yg penuh dgn hiasan yg berwarna putih..

hr persandingan?





MERANA
ni la mslhnya.. 
mama nk wat kt dewan..
bapak plak nk wat kt umah katanya meriah..
hmm aku ikut je la..
bertemu rakan yg dah lama x jumpa.. perknlkan suami aku kpd org ramai..
inilah teman hidup aku..
aku memang teringin kn sesi fotografi yg memakai pelbagai jenis baju..
aku inginkan sesi forografi dgn keluarga.. 
aku inginkan sesi fotografi di luar dgn sidia yg sgt indah..
kenangan didlm album dan video yg kami boleh lihat bersama di masa akan dtg..
tunjuk pd anak2 kami betapa indahnya majlis itu..
tp semua ni perlukan duit..
bila fikirkan semula..
xperlu la semua itu..
aku nk buat smple shj..
aku xnk menyusahkan sidia..

aku ingin bahagia bersama sidia..



haaa bercuti.. atau lebih tepat berbulan madu..
xpe la sidia.. aku xnk g jauh2.. dlm malaysia pun jd.. aku lebih suka pemandangan dimalaysia..
aslkan bahagia..


bila semuanya berjln lancar, ape2 pun akan jd indah..



persoalannya "bila aku nk kawen ni?".. 
haha


jawapannya pada sidia..
(^_^)